HSC Production Management and Marketing Note with board questions - Teaching BD 360 || The Light Education

Breaking

Teachingbd360.blogspot.com is such a website where you will get all kinds of necessary information regarding educational notes, suggestions and question patterns of schools, colleges, and madrasas. Particularly, you will get here special notes of physics that will be immensely useful to both students and teachers.

Wednesday, July 31, 2019

HSC Production Management and Marketing Note with board questions

Product management is an organizational lifecycle function within a company dealing with the planning, forecasting, and production, or marketing of a product or products at all stages of the product lifecycle. Similarly, product lifecycle management (PLM) integrates people, data, processes and business systems. It provides product information for companies and their extended supply chain enterprise.

HSC Production Management and Marketing Note


HSC Production Management and Marketing 1st Paper Note
অধ্যায়বিষয়বস্তুএম সি কিউ
অধ্যায়-১উৎপাদন MCQ
অধ্যায়-২উৎপাদনের উপকরণMCQ
অধ্যায়-৩উৎপাদনের মাত্রাMCQ
অধ্যায়-৪সামষ্টিক পর্যায় উৎপাদনMCQ
অধ্যায়-৫উৎপাদন ব্যবস্থাপনা MCQ
অধ্যায়-৬পণ্য ডিজাইনMCQ
অধ্যায়-৭মান ব্যবস্থাপনাMCQ
অধ্যায়-৮উৎপাদন ক্ষমতাMCQ
অধ্যায়-৯ব্যবসায়ের অবস্থানMCQ
অধ্যায়-১০লে- আউটMCQ
HSC Production Management and Marketing 2nd Paper Note
অধ্যায়বিষয়বস্তুএম সি কিউ
অধ্যায়-১বিপণন পরিচিতিMCQ
অধ্যায়-২বিপণন পরিবেশMCQ
অধ্যায়-৩বিপণন কার্যাবলীMCQ
অধ্যায়-৪বাজার বিভক্তি করণ ও বিপণন মিশ্রণMCQ
অধ্যায়-৫পণ্য ও পণ্যের মূল্য নির্ধারণMCQ
অধ্যায়-৬পণ্য বন্টন প্রণালিMCQ
অধ্যায়-৭পাইকারি ব্যবসা ও খুচরা ব্যবসা MCQ
অধ্যায়-৮বিক্রয় প্রসার ও বিজ্ঞাপণMCQ
অধ্যায়-৯ব্যক্তিক বিক্রয় ও বিক্রয়িকতাMCQ
অধ্যায়-১০বিপণনের সমসাময়িক বিষয়াবলিMCQ
The role may consist of product development and product marketing, which are different (yet complementary) efforts, with the objective of maximizing sales revenues, market share, and profit margins. Product management also involves elimination decisions. Product elimination begins with the identification of elimination candidates, proceeds with the consideration of remedial actions, continues with a projection of the impact on the business as a whole if a candidate product is eventually eliminated, and concludes with the implementation stage, where management determines the elimination strategy for an item. The product manager is often responsible for analyzing market conditions and defining features or functions of a product and for overseeing the production of the product. The role of product management spans many activities from strategic to tactical and varies based on the organizational structure of the company. To maximize the impact and benefits to an organization, Product management must be an independent function separate on its own.

No comments:

Post a Comment